360.000 huishoudens in sociale sector moeite met betalen energierekening

360.000 huishoudens in sociale sector moeite met betalen energierekening

20 december 2018

Voor de corporatiesector ligt er een stevige opgave als het gaat om het verduurzamen van het woningbezit. Gemiddeld label B in 2021 en CO2 neutraal in 2050. De berichtgeving gaat vooral over de financiering van deze opgave. Maar worden huurders van deze woningen ook bij deze opgave betrokken? 

Lees meer
Een kijkje in de keuken bij je collega

Een kijkje in de keuken bij je collega

10 december 2018

‘Een ervaring om nooit te vergeten!’ en ‘Besef dat we veel hetzelfde doen en veel meer kunnen delen’. Dat waren twee reacties die we teruglazen in de evaluatie van de Uitwisseling voor 1 dag. De deelnemers waren positief over dit nieuwe initiatief en zien graag dat het een vervolg krijgt.

Lees meer
'Betrokkenheid en oprechte aandacht is als een warm bad'

'Betrokkenheid en oprechte aandacht is als een warm bad'

10 december 2018

Eind november kwamen 33 corporatiemedewerkers voor twee dagen hard werken samen in Kasteel Kerckebosch in Zeist. Gemeenschappelijke wens: de verandering naar een verbeterde klantgerichte dienstverlening. 

Lees meer
Investeren in tevreden huurders loont

Investeren in tevreden huurders loont

10 december 2018

De Aedes-benchmark 2018 laat zien dat het oordeel van huurders over de dienstverlening van hun woningcorporatie stabiliseert. De waardering voor het uitvoeren van reparaties daalt echter licht. Bovendien blijkt uit de brancherapportage dat wanneer huurders tevreden zijn over reparaties dit geld oplevert. 

Lees meer
Van procesgestuurde naar klantgedreven organisatie

Van procesgestuurde naar klantgedreven organisatie

10 december 2018

‘De klant centraal’. Wat betekent dat bij Woonpartners uit Helmond en hoe geven ze daar met elkaar vorm aan? Woonpartners is bezig met een omschakeling van een procesgestuurde organisatie naar een klantgedreven organisatie. 

Lees meer
pagina 1 van 16