In gesprek bij huurders

Verrassende manier om iets aan te kaarten met het Thuisgesprek

Het staat in jullie klantvisie: wij kennen onze huurders, wij staan in contact met onze huurders. Alleen vraag je je af; staan we dat echt? Of; hoe doen we dit in de praktijk?

Het Thuisgesprek is ontwikkeld om hiermee aan de slag te gaan. Bij een Thuisgesprek gaan jullie in gesprek met huurders, zonder specifieke aanleiding, maar wel met de steun van leuke gesprekskaarten. Die helpen je om het goede gesprek te voeren en zo jullie huurders beter te leren kennen. En als kers op de taart: jullie krijgen waardevolle informatie en ideeën van jullie huurders over onderwerpen die voor hen belangrijk zijn. 


Wat levert het op?

  • Meer contact tussen collega's en huurders en daardoor meer begrip voor elkaar.
  • Tevreden huurders: zij voelen zich gehoord en gezien.
  • Betere samenwerking binnen de corporatie.
  • Kennis van gesprekstechnieken.
  • Sterker wij-gevoel, omdat je met elkaar zorgt voor tevreden huurders.
  • Waardevolle informatie en ideeën van jullie huurders.

In het kort

  • Doel: meer contact met huurders, hen beter begrijpen en meer inzicht krijgen in hun situatie.
  • Aantal deelnemers: maximaal 20 – 25 deelnemers
  • Duur: 2 workshops van ieder 2,5 uur en tussentijds de gesprekken
  • Vorm: workshop
  • Vervolg: denk aan een Klantreis of Service Scan voor meer inzicht in jullie processen en hoe huurders die ervaren.

 

Uit de praktijk

Ook interessant