Dienstverlening

Werken aan een goede dienstverlening. Bij veel corporaties staat dit hoog op de agenda. Wij helpen je om je dienstverlening te optimaliseren. De basis is ons huurdersonderzoek. Daar hebben we al bijna 30 jaar ervaring mee. Het onderzoek brengt in beeld waar het volgens huurders beter kan. Als dit helder is, kun je gericht verbeteren daar waar het volgens huurders nodig is.

Start met kwantitatief onderzoek

Zijn huurders tevreden met jullie dienstverlening? Waar kan het beter? Onderzoek geeft inzicht. Met meer dan 100.000 huurdersoordelen die we ieder jaar ophalen, weten we wat er leeft onder huurders én corporaties. Je onderzoekt de kwaliteit van de dienstverlening op alle processen met ons Huurdersonderzoek. In een online rapportagetool, het Klantvizier, hou je real time bij hoe je scoort en waar eventueel actie nodig is. Uiteraard kijkt je KWH-adviseur met je mee en kun je deze om hulp vragen wanneer je wilt of organiseer bijvoorbeeld een workshop om de cijfers van het onderzoek tot leven te laten komen. Mooi meegenomen: wij zorgen ervoor dat je met ons onderzoek ook direct meedoet in de Aedes-benchmark. Daar hoef je dus niets meer voor te doen! 
 

Verdiep je inzicht met kwalitatief onderzoek

Wil je meer weten van je huurders? Ga dan voor een kwalitatief onderzoek. Een Flatloket of een Posteronderzoek geeft je diepgaand inzicht in wensen, behoeftes en motieven van huurders. Met de inzichten vanuit deze onderzoeken krijg je een goed beeld van waar de wensen van je huurders liggen. En kun je heel gericht je dienstverlening verbeteren vanuit het perspectief van je huurders.
 

Van inzicht naar beweging…?

De cijfers geven een goed beeld van waar het goed gaat en waar het beter kan in de dienstverlening. Maar dan…? Hoe verbeter je een proces? Of hoe vergroot je het huurdersbewustzijn? Wij helpen je om die stap van cijfers naar actie te maken. Heel gericht een proces verbeteren kan bijvoorbeeld met een Service Scan waarbij je met elkaar op een leuke manier een proces ontleedt en zo ontdekt waar het mis loopt. Een andere manier is om vanuit de huurder naar het proces te kijken met een Klantreis. Zoek je het meer in directe verbinding met je huurders én wil je medewerkers graag klantbewuster maken? Dan is een Luisterpanel of Thuisgesprek een goed idee!

Publicaties

Agenda

Updates