Dienstverlening

Werken aan een goede dienstverlening. Bij veel corporaties staat dit hoog op de agenda. Wij helpen je om je dienstverlening te optimaliseren. De basis is ons huurdersonderzoek. Daar hebben we al bijna 30 jaar ervaring mee. Het onderzoek brengt in beeld waar het volgens huurders beter kan. Als dit helder is, kun je gericht verbeteren daar waar het volgens huurders nodig is.

Start met kwantitatief onderzoek

Zijn huurders tevreden met jullie dienstverlening? Waar kan het beter? Onderzoek geeft inzicht. Met meer dan 100.000 huurdersoordelen die we ieder jaar ophalen, weten we wat er leeft onder huurders én corporaties. Je onderzoekt de kwaliteit van de dienstverlening op alle processen met ons Huurdersonderzoek. In een online rapportagetool, het Klantvizier, hou je real time bij hoe je scoort en waar eventueel actie nodig is. Uiteraard kijkt je KWH-adviseur met je mee en kun je deze om hulp vragen wanneer je wilt of organiseer bijvoorbeeld een workshop om de cijfers van het onderzoek tot leven te laten komen. Mooi meegenomen: wij zorgen ervoor dat je met ons onderzoek ook direct meedoet in de Aedes-benchmark. Daar hoef je dus niets meer voor te doen! 
 

Verdiep je inzicht met kwalitatief onderzoek

Wil je meer weten van je huurders? Ga dan voor een kwalitatief onderzoek. Een Flatloket of een Posteronderzoek geeft je diepgaand inzicht in wensen, behoeftes en motieven van huurders. Met de inzichten vanuit deze onderzoeken krijg je een goed beeld van waar de wensen van je huurders liggen. En kun je heel gericht je dienstverlening verbeteren vanuit het perspectief van je huurders.
 

Van inzicht naar beweging…?

De cijfers geven een goed beeld van waar het goed gaat en waar het beter kan in de dienstverlening. Maar dan…? Hoe verbeter je een proces? Of hoe vergroot je het huurdersbewustzijn? Wij helpen je om die stap van cijfers naar actie te maken. Heel gericht een proces verbeteren kan bijvoorbeeld met een Service Scan waarbij je met elkaar op een leuke manier een proces ontleedt en zo ontdekt waar het mis loopt. Een andere manier is om vanuit de huurder naar het proces te kijken met een Klantreis. Zoek je het meer in directe verbinding met je huurders én wil je medewerkers graag klantbewuster maken? Dan is een Luisterpanel of Thuisgesprek een goed idee!

Publicaties

Agenda

Updates

Vernieuwing Aedes-benchmark vanaf 2025

Samen actief aan de slag met klantgericht veranderen

KWH-Bootcamp wederom goed gewaardeerd

Huurdergericht samenwerken bij het KCC van Waterweg Wonen

Collega Bram Rosenbrand loopt mee bij het KCC

Duidelijke communicatie levert Woonin tevreden nieuwe huurders op

Een luisterend oor, duidelijkheid en warme overdracht maken het verschil

Uitkomsten onderzoek Overlast geven handvatten aan Woonkwartier

Medewerkers maken het verschil

Havensteder werkt in programma toe naar tevreden huurders én medewerkers

Hoe maak jij samen met je collega's het verschil voor bewoners?

Doe mee aan de gratis webinars over bewonersgericht werken

Hoge waardering start bij goede informatie

Belang van informatievoorziening bij Groot onderhoud

Efficientie en tijdswinst met ons nieuwe API-platform

Voor ons is het werk, voor huurders hun (t)huis

Triada vertelt over de eyeopeners vanuit het Luisterpanel

‘Waarom doen we dat eigenlijk zo?’

Veste Wonen stapt in de schoenen van nieuwe huurders

Nester bouwt gericht aan haar nieuwe koers

Programma op maat helpt bij uitvoering koersplan

Wat vinden gezinnen het belangrijkst?

Internationale Dag van het Gezin

Corporaties in het zonnetje gezet

‘Zorg dat je elkaar weet te vinden en zoek samen naar oplossingen'

Woonwenz over succesvolle samenwerking met ketenpartners

Meer grip op het reparatieproces met de checkvraag

Oost West Wonen deelt ervaringen

Voldoen aan verwachtingen en liefst een stapje meer

Huurders Kennemer Wonen tevreden over reparatieproces

Leerlijn Klantgerichtheid van start

Veel waardering voor dienstverlening corporaties

Resultaten Aedes-benchmark 2023

ZOwonen zet in op foto's bij woningadvertenties

Woning in beeld helpt woningzoekende

Resultaten KWH-Huurdersonderzoek 2022

Ruim 193.000 huurders spreken zich uit over hun corporatie en de dienstverlening  

Innovatieve dashboarding voor huurderswaardering

Introductie nieuw Klantvizier

Huurders in het vizier!

Klantbeleving begint bij goed contact

Vernieuwd onderzoek Contact

Huurders positief over woning en dienstverlening

Resultaten Aedes-benchmark 2022

Factsheets: dit heeft het meeste invloed op het huurdersoordeel

Verdieping resultaten Aedes-benchmark

Een goede informatievoorziening aan de nieuwe huurder?

Ervaringen en tips vanuit corporaties

Overnamebeleid: (nog) geen nieuwe huurder, wat dan?

Ervaringen vanuit corporaties

WhatsApp & chat; 8 tips voor het succesvol inzetten ervan

Tips vanuit corporaties

5 tips voor een goede dienstverlening aan woningzoekenden