Klant centraal

Een klantgerichte corporatie zet haar huurders centraal. Maar wat vraagt deze klantgerichtheid concreet van de houding en het gedrag van medewerkers? En hoe is het eigenlijk gesteld met het huurdersbewustzijn van de medewerkers? Want ook al zijn je processen allemaal op orde, het menselijk aspect binnen je dienstverlening is en blijft cruciaal. Gelukkig zijn er verschillende praktische (en leuke!) manieren waarop je hier met elkaar aan kunt werken.

Een goed gesprek bij huurders thuis

Echt in contact met je huurders! Het Thuisgesprek is daar een mooi voorbeeld van. Door bij huurders thuis met elkaar in gesprek te gaan, leer je ze beter kennen en ontdek je wat ze echt belangrijk vinden. Zomaar of als input voor je ondernemingsplan. Dat kan best een spannende stap zijn voor sommige medewerkers. Maar met het Thuisgesprek zorgen we ervoor dat medewerkers goed voorbereid op de koffie gaan. Ook je collega’s die normaal gesproken weinig huurderscontact hebben! Je zult zien dat er dankzij de Thuisgesprekken meer begrip en inlevingsvermogen ontstaat. En je bouwt daarbij een band op met je huurders, wat vaak zeer gewaardeerd wordt.

Publicaties

Agenda

Updates

Klantgerichtheid in de praktijk

Hoe de Bootcamp Triada verder hielp

Een warm afscheid doet wonderen

Waarom contact het vertrekproces maakt of breekt

Wat betekent een fijn thuis?

Sectoronderzoek brengt beleving huurders in beeld

Heldere communicatie, tevreden huurders? Vijf tips

Samen vooruit: jubileumevent vol inspiratie en ontmoetingen

Huurders tevreden over dienstverlening

Samen actief aan de slag met klantgericht veranderen

KWH-Bootcamp wederom goed gewaardeerd

Huurdergericht samenwerken bij het KCC van Waterweg Wonen

Collega Bram Rosenbrand loopt mee bij het KCC

Duidelijke communicatie levert Woonin tevreden nieuwe huurders op

Een luisterend oor, duidelijkheid en warme overdracht maken het verschil

Uitkomsten onderzoek Overlast geven handvatten aan Woonkwartier

Medewerkers maken het verschil

Havensteder werkt in programma toe naar tevreden huurders én medewerkers

Hoe maak jij samen met je collega's het verschil voor bewoners?

Doe mee aan de gratis webinars over bewonersgericht werken

Voor ons is het werk, voor huurders hun (t)huis

Triada vertelt over de eyeopeners vanuit het Luisterpanel

‘Waarom doen we dat eigenlijk zo?’

Veste Wonen stapt in de schoenen van nieuwe huurders

Nester bouwt gericht aan haar nieuwe koers

Programma op maat helpt bij uitvoering koersplan

Leerlijn Klantgerichtheid van start

ZOwonen zet in op foto's bij woningadvertenties

Woning in beeld helpt woningzoekende

Hoe houd je klantwaardering levendig in de organisatie?

Praktische tips

Stappen zetten in klantgericht werken

Ervaringen KWH-Bootcamp

Woonmensen brengt huurderswensen in beeld met Thuisgesprekken

Een goed gesprek bij huurders thuis

De huurder centraal in de organisatie? #hoedan?

Ervaringen en tips vanuit corporaties.

Leystromen zet stappen in klantgericht verbeteren onderhoudsproces

Ressort Wonen: Samen de volgende stap in klantwaardering

Programma op maat brengt organisatie in beweging