Klant centraal

Een klantgerichte corporatie zet haar huurders centraal. Maar wat vraagt deze klantgerichtheid concreet van de houding en het gedrag van medewerkers? En hoe is het eigenlijk gesteld met het huurdersbewustzijn van de medewerkers? Want ook al zijn je processen allemaal op orde, het menselijk aspect binnen je dienstverlening is en blijft cruciaal. Gelukkig zijn er verschillende praktische (en leuke!) manieren waarop je hier met elkaar aan kunt werken.

Een goed gesprek bij huurders thuis

Echt in contact met je huurders! Het Thuisgesprek is daar een mooi voorbeeld van. Door bij huurders thuis met elkaar in gesprek te gaan, leer je ze beter kennen en ontdek je wat ze echt belangrijk vinden. Zomaar of als input voor je ondernemingsplan. Dat kan best een spannende stap zijn voor sommige medewerkers. Maar met het Thuisgesprek zorgen we ervoor dat medewerkers goed voorbereid op de koffie gaan. Ook je collega’s die normaal gesproken weinig huurderscontact hebben! Je zult zien dat er dankzij de Thuisgesprekken meer begrip en inlevingsvermogen ontstaat. En je bouwt daarbij een band op met je huurders, wat vaak zeer gewaardeerd wordt.

Twee uur lang luisteren naar huurders

Echt luisteren. Het lijkt zo makkelijk, maar is tegelijk erg lastig. Corporatiemedewerkers willen vaak juist dingen aanpakken en oplossen! En juist doordat je alleen maar mag en kunt luisteren, krijg je heel veel waardevolle informatie en hoor je waar het echt om gaat. Dat is dan ook de essentie van het KWH-Luisterpanel. Collega’s voelen direct de urgentie, raken betrokken en zijn eerder bereid mee te denken en oplossingen aan te dragen. We voerden inmiddels al een groot aantal KWH-Luisterpanels uit bij corporaties en keer op keer blijkt weer hoe waardevol deze methode is.

Nieuw: Luisterpodcast
Jullie bewoners aan het woord in jullie eigen huurderspodcast. Bijvoorbeeld over wat zij verstaan onder jullie kernwaarden of verwachten in de dienstverlening rond huur betalen. Een nieuwe manier om de stem van je huurder naar binnen te halen. De verhalen uit de podcast verspreid je makkelijk in je hele organisatie van de werkvloer tot aan RvC.

Publicaties

Agenda

Updates

Samen actief aan de slag met klantgericht veranderen

KWH-Bootcamp wederom goed gewaardeerd

Huurdergericht samenwerken bij het KCC van Waterweg Wonen

Collega Bram Rosenbrand loopt mee bij het KCC

Duidelijke communicatie levert Woonin tevreden nieuwe huurders op

Een luisterend oor, duidelijkheid en warme overdracht maken het verschil

Uitkomsten onderzoek Overlast geven handvatten aan Woonkwartier

Medewerkers maken het verschil

Havensteder werkt in programma toe naar tevreden huurders én medewerkers

Hoe maak jij samen met je collega's het verschil voor bewoners?

Doe mee aan de gratis webinars over bewonersgericht werken

Voor ons is het werk, voor huurders hun (t)huis

Triada vertelt over de eyeopeners vanuit het Luisterpanel

‘Waarom doen we dat eigenlijk zo?’

Veste Wonen stapt in de schoenen van nieuwe huurders

Nester bouwt gericht aan haar nieuwe koers

Programma op maat helpt bij uitvoering koersplan

Leerlijn Klantgerichtheid van start

ZOwonen zet in op foto's bij woningadvertenties

Woning in beeld helpt woningzoekende

Hoe houd je klantwaardering levendig in de organisatie?

Praktische tips

Stappen zetten in klantgericht werken

Ervaringen KWH-Bootcamp

Woonmensen brengt huurderswensen in beeld met Thuisgesprekken

Een goed gesprek bij huurders thuis

De huurder centraal in de organisatie? #hoedan?

Ervaringen en tips vanuit corporaties.

Boekentips over bouwen aan een klantgerichte organisatie

Wooncompagnie laat huurders hun verhaal doen tijdens KWH-Luisterpanel

Bewoners geven hun ongezouten mening en delen positieve ervaringen

Leystromen zet stappen in klantgericht verbeteren onderhoudsproces

Ressort Wonen: Samen de volgende stap in klantwaardering

Programma op maat brengt organisatie in beweging

Van visie naar concrete vertaling op de werkvloer

Implementatie visie op dienstverlening Dudok Wonen