Stijgende lijn resultaten Huurdersoordeel

Aedes-benchmark 2025

26-11-2025

Vorige week verscheen de 12e editie van de Aedes-benchmark. De resultaten van het prestatieveld Huurdersoordeel laten zien dat corporaties serieus werk blijven maken van het verbeteren van hun dienstverlening aan huurders. Bij nieuwe huurders is de afgelopen 2 jaar een voorzichtig stijgende trend zichtbaar, waarbij de score per jaar met bijna 0,1 punt toeneemt naar een 7,9 in 2025. Ook bij huurders met een reparatieverzoek stijgt de deelscore met 0,2 punt naar een 8,1. Bij vertrokken huurders blijft de score met een 7,4 vergelijkbaar met vorige jaren.

Sleutel voor verbetering ligt bij zachte aspecten van dienstverlening
Interessant is uiteraard om te kijken waar verbetermogelijkheden zitten. De analyses op de data vanuit onze huurdersonderzoeken bevestigen wederom wat uit eerdere analyses ook naar voren kwam: het zijn met name de zachte aspecten van de dienstverlening waar de meeste winst te behalen valt.

Zowel bij nieuwe als bij vertrokken huurders heeft het contact met medewerkers de meeste invloed op het algemene oordeel over de dienstverlening. Vriendelijk en behulpzaam contact, duidelijke afspraken en het gevoel bij huurders dat ze worden gehoord, zijn belangrijke factoren voor de totale ervaring. 

Het sectorrapport van de Aedes-benchmark met alle resultaten vind je op de website van Aedes.

Meer informatie?
Wil je meer informatie of ondersteuning bij de interpretatie van jullie resultaten? Neem dan gerust contact op met je adviseur. We kijken graag met je mee.
Zijn jullie geen lid, maar wil je wel weten hoe je jullie dienstverlening kunt verbeteren? Ook dan denken we graag met je mee. Mail of bel ons op 010-2210360 voor een afspraak. 

 

 

Ook interessant