Boekentips over bouwen aan een klantgerichte organisatie

Nog ruimte over in je koffer? We selecteerden een aantal boeken die niet alleen leuk zijn om te lezen, maar je ook zeker handvatten geven rondom klantgericht werken & organisatieverandering.
 

Als de koning je klant zou zijn
Wat als de koning je klant zou zijn? Elke organisatie zou dan de dienstverlening verbeteren. In deze businessroman gaat Lizzy, directeur van het bedrijf KaasGaaf, op zoek naar de sleutel tot een koninklijke klantbeleving. Ze wil niet alleen de koning, maar alle klanten van het bedrijf een ervaring bieden waarvan ze woest enthousiast worden. Onderweg leert ze wat er nodig is om een klantgerichte organisatie te bouwen, aan welke knoppen het team kan draaien om van klanten fans te maken en uiteindelijk wat de kroon is op een vorstelijke klantbeleving. 

Als elke stem telt
Hoe werken we samen op een manier die goed is voor álle betrokkenen? Voorbij polderen, meeste stemmen gelden of macht-over. En vooral voorbij wantrouwen en een cultuur waarin systemen belangrijker zijn geworden dan mensen. Hoe zou het zijn als elke stem in jouw team wordt gehoord? In dit boek laten de auteurs je zien hoe je met oog voor de menselijke maat effectief en plezierig kunt samenwerken.

Klanten zijn eigenlijk nét mensen
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe je dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers je een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. Je zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken! Klanten zijn eigenlijk nét mensen: ze willen aandacht en respect, en het gevoel dat ze je kunnen vertrouwen. 

Ontketen vernieuwing - blokkades wegnemen en beweging creëren
Zou jij meer ondernemerschap, proactief gedrag en samenwerking wensen? Verlang je naar meer sprankeling, energie en beweging in je organisatie? Ontketen vernieuwing! Breek met oude veranderroutines die beweging juist aan ketens leggen. Ontsteek het vuur met een inspirerend verhaal dat samenbindt en verleidt. Herken de eerste vlammetjes en wakker die aan. Leer van succesvolle start ups hoe je snel initiatieven van de grond krijgt. Zie hoe kleine initiatieven zich kunnen uitbreiden tot een grote beweging. En blaas het vernieuwingsproces steeds weer leven in met kleine, betekenisvolle duwtjes. Dit boek is een inspiratie voor iedereen die bij wil dragen aan een vitale, creatieve en vernieuwende organisatie.