Werken aan klantgerichte verandering

Deelnemers waarderen Bootcamp met ruime 8

25-11-2025

‘Het besef dat je om verandering te bereiken, je niet moet laten weerhouden door alle obstakels, maar gewoon in beweging moet komen.’ En ‘Mooi om vanuit onze eigen struggles naar invulling te komen en richting en ondersteuning te krijgen’. Dat gaven deelnemers terug als meest waardevol van de Bootcamp. Met een waardering van ruim een 8 kunnen we terugkijken op weer een geslaagde editie van onze jaarlijkse tweedaagse.

Werken aan jouw klantgerichte verandering
Gedurende de Bootcamp werk je aan een praktisch plan voor jouw klantgerichte veranderopgave. Experts en collega’s van andere corporaties inspireren je daarbij. Je gaat naar huis met volop input om jouw klantgerichte verandering versneld in te zetten! De deelnemers kunnen nu enthousiast verder aan de slag met de concrete acties en handvatten die deze intensieve dagen opleverden.

De uitdaging
We zien bij veel corporaties de ambitie om te werken vanuit de behoefte van bewoners. Toch blijkt het realiseren van deze ambitie vaak een uitdaging. Regelmatig krijgen we vragen zoals: “Hoe zorgen we ervoor dat klantgerichtheid door de hele organisatie heen wordt gedragen?” en “Hoe neem ik mijn collega’s hierin mee, en welke rol kan ik zelf spelen?” Tijdens de Bootcamp neem je de tijd om bij deze vragen stil te staan en ga je actief op zoek naar antwoorden. Deelnemers krijgen vooraf deze uitdaging mee: ‘Kijk eens of het qua ambitie een onsje meer mag zijn, zodat jullie niet alleen werken aan goede of geweldige dienstverlening, maar ook echt bijdragen aan het woonplezier en thuisgevoel van jullie bewoners.’ Een mooie uitdaging!

Ook met deze uitdaging aan de slag?
Volgend jaar organiseren we weer een Bootcamp. Zodra de datum bekend is, vind je de informatie op onze website.

 

Uit de praktijk