Over publicaties en inspiratie

Via diverse rapporten, specials, webinars en analyses vindt u op deze pagina informatie en inspiratie rondom de thema’s waarop wij actief zijn. Ook alles rondom de KWH-I-opener leest u hier. 

Onderzoeken & rapporten

Onderzoeken & rapporten

Bekijk de relevante onderzoeken en publicaties vanuit KWH en andere organisaties rondom dienstverlening, bewonersparticipatie en benchmarking.

Ga naar onderzoeken

KWH-Luisterspecial

KWH-Luisterspecial

Volop in verbinding zijn met je huurders? Het begint met luisteren. Dat lijkt zo eenvoudig. Maar écht luisteren is een competentie. Een specialisatie die aandacht vraagt. Daarom deze gratis Luisterspecial met inspirerende voorbeelden. 

Download

Een klantgericht mutatieproces?

Een klantgericht mutatieproces?

In deze special bekijken we wat goed gaat in het mutatieproces en waar nog verbetering mogelijk is. En vooral ook: wat de huurders belangrijk vinden in de dienstverlening vanuit hun corporatie bij het vertrek uit hun woning, het zoeken naar een woning of het betrekken van een nieuwe woning.

Lees meer

Onderzoek - bewonersparticipatie in beeld

Onderzoek - bewonersparticipatie in beeld

Welke vernieuwingen en ontwikkelingen zien we op het gebied van bewonersparticipatie? Welke vraagstukken hebben corporaties? En waar zitten de mogelijkheden voor vernieuwing? Om corporaties praktische handvatten te geven bij deze vraagstukken, is inzicht in wat speelt belangrijk. In september 2015 voerden we hiervoor een onderzoek uit bij corporaties door heel Nederland.  

Download rapport

Uitgave huurders & duurzaamheid

Uitgave huurders & duurzaamheid

De urgentie voor verduurzaming van woningen en het stimuleren van duurzaam gedrag om de woonlasten betaalbaar te houden, lijkt alleen maar groter te worden. Wat vinden huurders van duurzaamheid? Hoe beïnvloed je duurzaam gedrag? Dit en meer in deze uitgave.

Lees meer

Uitgave optimaal digitaal?

Uitgave optimaal digitaal?

Verrassend: Huurders hebben bij voorkeur telefonisch contact met hun corporatie. Wat betekent dit voor de digitale dienstverlening? In deze uitgave meer inzichten en handvatten rondom (digitaal) contact met huurders.

Lees meer

uitgave onderhoud uitbesteden (of niet)

uitgave onderhoud uitbesteden (of niet)

Besteed je als corporatie dagelijks onderhoud uit of hou je het in eigen beheer? In deze uitgave inzichten rondom de keuzes en argumenten die met dit vraagstuk samenhangen.

Lees meer

Uitgave woningkwaliteit huurdersoordeel

Uitgave woningkwaliteit huurdersoordeel

Nieuw in de Aedes-benchmark 2017 is het onderdeel huurdersoordeel op de kwaliteit van de woning. In deze uitgave zoomen we hier verder op in. Wat gaat er precies schuil achter het cijfer van de woningkwaliteit?

Lees meer

Special woning zoeken

Special woning zoeken

Hoe wordt de dienstverlening bij het zoeken naar een huurwoning gewaardeerd? In deze special geven we daar aandacht aan. Waar gaat voor deze groep het proces goed en waar is nog verbetering mogelijk? 

Lees meer

Special Huurdersbetrokkenheid

Special Huurdersbetrokkenheid

Voor veel corporaties staat het meer betrekken van huurders hoog op de agenda. Wilt u graag leren van andere corporaties, voorbeelden lezen van buiten de sector en inspiratie opdoen om stappen te zetten op huurdersbetrokkenheid? Lees dan nu deze digitale special over dit actuele thema.

Lees meer

Special corporaties & dienstverlening

Special corporaties & dienstverlening

Achter de cijfers die we met onze huurdersonderzoeken ophalen, zit een schat aan verhalen en analyses die er om vragen om gedeeld te worden. Die corporaties inzicht en handvatten geven in hoe zij hun dienstverlening verder kunnen ontwikkelen. Daarom deze gratis special die de wereld achter de cijfers laat zien. 

Lees meer

Woning opgeleverd, huurder tevreden?

Woning opgeleverd, huurder tevreden?

Welk effect hebben de verschillende stappen bij het betrekken van een woning op de klanttevredenheid? U ziet het in deze infographic.

Lees meer

Effect goed uitvoeren reparaties?

Effect goed uitvoeren reparaties?

Wat is het effect op de tevredenheid van huurders als u reparaties in 1 keer, snel, met vriendelijke medewerkers en goed resultaat uitvoert? U ziet het in deze infographic.

Lees meer

Een klantgericht reparatieproces?

Een klantgericht reparatieproces?

Wat kun je als corporatie doen om te verbeteren op het reparatieproces? Waar zitten de quick wins? Waar wordt een huurder blij van, of waarvan juist niet? In deze gratis uitgave tips & inzichten voor een klantgericht reparatieproces.

Lees meer

Effect contact op waardering?

Effect contact op waardering?

Welk effect heeft goed contact op de waardering van huurders? U ziet het in deze infographic.

Lees meer