Posteronderzoek

Diepgaand inzicht in wensen en behoeftes huurders

Je wilt graag weten hoe je huurders de leefbaarheid van een complex ervaren. Of ze laten meedenken in jullie strategische plannen. Een Posteronderzoek is hier een goede manier voor. Met een Posteronderzoek haal je op een actieve manier andere inzichten op, dan via ‘regulier’ onderzoek. Door speciale gesprekstechnieken en intensief contact met huurders brengen we hun leefwereld in kaart en halen we punten naar boven die zij belangrijk vinden. 

Huurder actief aan de slag
Bij het Posteronderzoek gaan huurders zelf actief aan de slag! Ze ontvangen van ons een onderzoekskit met een poster met op maat gemaakte -laagdrempelige- opdrachten die volledig zijn afgestemd op het onderzoeksthema.  We doen dit, zodat huurders alvast nadenken over de thema’s die we gaan bespreken. Dit zorgt ervoor dat je tijdens het interview veel dieper kan gaan en meer informatie boven tafel haalt. De interviews worden afgenomen door een ervaren medewerker van KWH, samen met een corporatiemedewerker.

Wat levert het op?

  • De uitkomst van het Posteronderzoek geeft richting om je dienstverlening en producten af te stemmen op de dieperliggende behoefte van huurders.
  • Je haalt onbewuste kennis op en boort nieuwe ideeën aan.
  • De huurder voelt zich gehoord.
  • Corporatiemedewerkers zijn betrokken bij de interviews, dit zorgt voor meer bewustwording en kunnen verplaatsen in de situatie van de huurders.
  • Dieper inzicht van de resultaten uit het KWH-Huurdersonderzoek.

Over het onderzoek

  • Doel: wensen en behoeftes van huurders rondom een bepaald thema ophalen
  • Duur: circa 16 weken
  • Leden krijgen korting

Meer lezen over het Posteronderzoek? Hoe het precies werkt en wat het oplevert? Lees dit artikel. 

Uit de praktijk

Ook interessant