KWH-Bootcamp 2023

Verbinden, vernieuwen, versnellen

van 13|11|2023
t/m 14|11|2023
Den Dolder

Kom in twee dagen werken aan jouw klantgerichte veranderplan. Leer van inspirerende cases, krijg coaching en concrete handreikingen om jouw organisatie naar een ’next level’ te helpen.

In een introductie op de lezing over de ‘Waarde van wonen’ in 2023 door de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb, zei Aedes voorzitter Martin van Rijn dat het “gelukkig weer gaat over de mensen. Het gaat weer over volkshuisvesting, in plaats van de woningmarkt”. Dat is een optimistisch geluid. Een meer maatschappelijke en sociale kijk op de corporatie is wenselijk en nodig! Toch gaat het ook in de discussie over volkshuisvesting op dit moment nog veel over stenen; over de invulling van de enorme bouwopgave en de verduurzaming. We mogen en kunnen de bewoners daarbij niet uit het oog verliezen.

Klantgericht veranderen centraal
In onze jaarlijkse Bootcamp staat klantgericht veranderen altijd centraal. Want wie zijn klant als kompas heeft, verdwaalt nooit, is onze insteek. Juist in turbulente tijden is het zo belangrijk je oor goed te luister te leggen. Om betrokken te zijn bij bewoners, maar hen ook meer te betrekken. Op nieuwe manieren, die passen bij deze tijd. Juist nu steeds meer bewoners worstelen met veel aspecten van het leven en moeite hebben om sociaal, financieel of fysiek zelfredzaam te zijn. Moeten we niet proberen meer ‘samenredzaam' te zijn? Moeten we onze positie ten opzichte van de huurder misschien heroverwegen? Zijn we als corporatie ‘gewoon’ een goede dienstverlener vóór onze huurders, of werken we echt samen mèt hen aan prettig wonen in leefbare wijken?

Versnelling op jouw veranderopgave
In de Bootcamp ga je samen met ongeveer 20 branchegenoten aan de slag met jouw klantgerichte veranderopgave. In de Bootcamp ga je samen met ongeveer 20 branchegenoten aan de slag met jouw klantgerichte veranderopgave. Die kan groot zijn; Hoe worden wij een meer klantgerichte organisatie? Hoe blijven  we in verbinding met onze (toekomstige) huurders. Tot relatief klein; Hoe kunnen we onze processen verbeteren met de huurder als uitgangspunt? Hoe brengen we het persoonlijke gevoel in digitale contacten?)  De intensieve tweedaagse levert niet alleen energie op, maar brengt ook versnelling, omdat je echt aan jouw plan werkt. Dat doen we wederom in samenwerking met Rob Beltman van H3ROES. Hij is zeer ervaren op het thema klantgericht veranderen. 

Wat je kunt verwachten

  • Versnelling in jouw visie- en planvorming op het vlak van klantgerichtheid (de huurder/ bewoners- gedreven organisatie). We helpen je jouw opgave aan te scherpen en er een concreet actieplan omheen te formuleren. Zo helpen we je klantgerichtheid (nog) beter te borgen in hart, hoofd en handen!
  • Naar eigen behoefte krijg je hierbij diverse hulplijnen van bijvoorbeeld experts
  • Een Inspiratie-caroussel om te leren van elkaar en waarbij je concrete handvatten krijgt om mee aan de slag te gaan.
  • Een flinke dosis inspiratie vanuit de praktijk en een beetje theorie, met name gericht op het thema ‘bewoners betrekken’. Hoe behoud en versterk je de focus op bewoners in een tijd waarin vastgoedopgave (kwantiteit, verduurzaming) de agenda bepaalt? Je leert van ervaringen van andere corporatieprofessionals én van experts en inspirerende sprekers.
  • Een programma dat zichzelf inmiddels heeft bewezen. Deelnemers van de vorige editie waardeerden de Bootcamp gemiddeld met een 8.
  • Aan het einde van de Bootcamp heb je gerichte input waarmee je jouw klantgerichte verandering versneld in kan zetten!

Voor wie?
Deze dagen zijn interessant voor corporatiemedewerkers die zich bezighouden met dienstverlening aan huurders of met huurdersbetrokkenheid. We richten ons hierbij op het niveau van adviseurs en managers. Functies waar je bijvoorbeeld aan kunt denken: Manager Wonen, Manager Klant, Beleidsadviseur Wonen, adviseur Woondiensten, Communicatie adviseur. We raden je aan om met een collega deel te nemen, zo hou je elkaar scherp voor, tijdens én ook na de tweedaagse.

Waar en wanneer?
13 & 14 november bij Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder (start op 13 november rond 9.30 uur, afronding op 14 november rond 15.00 uur)

Aanmelden? 
De Bootcamp heeft het maximum aantal deelnemers bereikt. Je kunt je nog wel aanmelden voor de reservelijst. Als er een plekje vrijkomt, nemen we contact met je op!
We bieden je het volgende arrangement:

  • Geheel verzorgde tweedaagse: 1095 euro per persoon voor KWH-leden. Voor niet-leden is de prijs 1290 euro per persoon excl. BTW. Wanneer je met meerdere personen vanuit je corporatie deelneemt, rekenen we een korting van 5% voor iedere extra deelnemer.
  • Je kunt blijven overnachten tijdens de tweedaagse. De kosten hiervan zijn 185 euro per persoon excl. BTW . Dit is inclusief overnachting, diner en ontbijt. De kosten hiervan brengen we apart in rekening. 

De eerste 10 aanmeldingen ontvangen gratis het boek ‘Gewoon Geweldig - extreme klantgerichtheid bij woningcorporaties’ ! van Rob Beltman. Rob schreef het boek omdat hij graag een lans wilde breken voor het bieden van meer dan alleen goede, of zelfs uitstekende dienstverlening aan huurders. Je mag dit boek best zien als een 180 pagina’s tellend pleidooi voor het zetten van heel grotere stap richting een volledig bewonersgedreven corporatie. Een pleidooi, met telkens veel praktische tips en voorbeelden of handzame modellen, want er is meer nodig dan mooie woorden. 

Vragen of meer informatie?
Heb je vragen of wil je meer informatie over de Bootcamp? Neem dan contact op met Gabrielle Luhrman, of Maaike Berkel

Ervaringen?
Ervaringen van andere corporaties? Lees hier hoe deelnemers van Alwel en Servatius de Bootcamp hebben ervaren:

 

 

Aanstaande bijeenkomsten