Bootcamp klantgericht veranderen

Direct aan de slag met jouw veranderopgave

van 20|11|2019
t/m 21|11|2019
Zeist

'We willen wel veranderen, maar hoe dan?'

Herken je deze vraag? Dat systemen en processen niet goed meekantelen naar de huurder? Of dat cultuur en leiderschap de verandering onnodig moeizaam maken? Dat huurders ondanks meerdere jaren trekken aan het thema klantgerichtheid toch nog niet juichend op de banken staat? In onze bootcamp helpen we je de routine te doorbreken en impact te realiseren op jouw veranderopgave! 

Versnelling op jouw veranderopgave
In de bootcamp ga je samen met ongeveer 20 branchegenoten aan de slag met jouw veranderopgave. Die kan groot zijn (Hoe worden wij een meer klantgerichte organisatie? Hoe kunnen we in het digitale domein het verschil maken voor onze huurders?) tot relatief klein (Hoe kunnen we ons verhuurproces verbeteren? Hoe zorgen we dat we vaker onze huurders betrekken?). De intensieve tweedaagse levert niet alleen energie op, maar brengt ook versnelling, omdat je echt aan jouw plan werkt. Dat kan een plan zijn op projectniveau, op afdelings- of procesniveau of zelfs corporatiebreed en gerelateerd aan de visie of strategie. We begeleiden op het niveau van jouw vraagstuk. 
 

Wat je kunt verwachten

  • Een mooie mix van modellen, voorbeelden van binnen en buiten de sector en praktische handvatten (raamwerk, checklists)
  • Nieuwe methoden en werkwijzen die je helpen bij versneld klantgericht veranderen
  • Je leert van ervaringen van andere corporatieprofessionals én van experts en inspirerende sprekers.
  • Een programma dat zichzelf inmiddels heeft bewezen. Deelnemers van de vorige editie waardeerden de bootcamp gemiddeld met een 8,5.
  • Aan het einde van de bootcamp heb je gericht advies om jouw klantgerichte verandering versneld in te kunnen zetten!

Dag 1 
Op deze dag gaan we onder andere aan de slag met een aantal belangrijke vragen, zoals:

  • Werk je aan of werk je in jouw organisatie? Een wereld van verschil!
  • Wat zegt het verandermanagement kookboek? En waarom gaat het toch meestal mis?
  • Ken ik de context?  Waarom juist alles buiten scope er toe doet…
  • Wat is de winnende coalitie? Wat is de rol van teamdynamiek in verandering?
  • Hoe betrekken we onze klanten/stakeholders bij de verandering?

Natuurlijk wordt op deze vragen input gegeven door de programmabegeleider en is er ruim gelegenheid om met je eigen casus aan de slag te gaan. 

Dag 2 
Deze dag trappen we af met coachingsessies, waarbij externen aanwezig zijn die we hebben geslecteerd op basis van de vragen en dilemma’s van de aanwezigen. Zij geven input op vragen die deelnemers hebben en delen hun kennis en ervaring. Op de tweede dag werken we aan de sterke verbinding van de verschillende elementen van jouw veranderplan. We zorgen dat er een simpel, overzichtelijk plan ligt om aan zowel de harde als zachte kant van verandering aandacht te schenken. Natuurlijk hoort hier een actieplan bij, want we blijven niet hangen in het denken of praten over verandering. Het doel is immers jou helpen morgen meer impact te hebben.

Voor wie?

Deze dagen zijn interessant voor alle corporatiemedewerkers die zich bezighouden met dienstverlening aan huurders of met huurdersbetrokkenheid. Of zij nu een staffunctie bekleden als beleidsmedewerker of in de lijn verantwoordelijk zijn voor dienstverlening, klantcontact of leefbaarheid.

Aanmelden? 

We organiseren de bootcamp op 20 en 21 november centraal in het land bij Hotel & conferentiecentrum Woudschoten in Zeist.

  • Geheel verzorgde tweedaagse: 775 euro per persoon voor KWH-leden. Voor niet-leden is de prijs 975 euro per persoon excl. BTW. 
  • Je kunt blijven overnachten tijdens de tweedaagse. De kosten hiervan zijn 175,- per persoon excl. BTW . Dit is inclusief overnachting, diner en ontbijt. De kosten hiervan brengen we apart in rekening. 

Aanstaande bijeenkomsten