KWH-Luisterpanel in 2023?

Nieuwe data bekend

15-12-2022

Twee uur lang luisteren naar huurders zonder zelf iets te kunnen zeggen. Dat komt binnen. Inmiddels heeft al een groot aantal corporaties ervaringen opgedaan met het KWH-Luisterpanel. Keer op keer blijkt weer hoe groot de impact is van het Luisterpanel; medewerkers raken meer gemotiveerd en er ontstaat meer draagvlak voor gerichte verbetering vanuit de klantbeleving. 

Hoe het werkt
Bij het KWH-Luisterpanel zijn er twee ruimtes. In de ene gaan huurders onder begeleiding van een onafhankelijke gespreksleider in gesprek over een vooraf afgestemd thema. Bijvoorbeeld klachtenbehandeling, verduurzamen, onderhoud, reparaties, digitalisering of nieuwe huurders. Vanuit een andere ruimte kijken en luisteren de observanten ‘live’ mee via een beeldscherm en kunnen zich niet in het gesprek mengen. De observanten zijn de medewerkers van de corporatie, relaties of ketenpartners.

Wat levert het op? 

  • Bewustwording bij de eigen medewerkers die meekijken en -luisteren.
  • Medewerkers zijn meer gemotiveerd en hebben een gezicht bij de cijfers.
  • Quick wins door directe terugkoppeling van huurders
  • Meer draagvlak binnen de corporatie voor gerichte verbetering vanuit de klantbeleving
  • Luisterpanel ’The Movie’: het is mogelijk

Data 2023
Heb je interesse in een KWH-Luisterpanel voor 2023? De nieuwe beschikbare data voor volgend jaar zijn nu bekend. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.


In samenwerking met partner voor de KWH-Luisterpanels: 

Uit de praktijk

Ook interessant