Hoe organiseer je een klantenpanel?

22|09|2020 13.30 - 16.30 uur
Houten

Veel woningcorporaties hebben ervaring met het organiseren van klantenpanels of focusgroepen. Vaak met wisselend succes. Het is in wezen een superspecialisatie die je er niet even bij doet. Valkuilen genoeg; niet genoeg aanmeldingen, alleen aanmeldingen van ‘bekende huurders’, te veel zenden en zelf aan het woord of niets gedaan met de uitkomsten. Ontzettend jammer, want een goed klantenpanel levert zoveel op! Tijdens deze middag vertellen we je alle in's en out's, do’s en dont’s, valkuilen en tips. Zodat je na drie uur precies weet wat een klantenpanel is en wat het je oplevert.

Wat kun je verwachten?
In drie uur tijden nemen we je mee in de organisatie van een succesvol klantenpanel. De volgende onderwerpen staan op het programma.

  • Het klantenpanel als instrument binnen kwalitatief onderzoek
  • Van informatiebehoefte naar script en panelsamenstelling
  • Werving en selectie van panelleden
  • Hoe bouw je een goed script?
  • Groepsdynamiek en gespreksleiding
  • Wat doe je met de uitkomsten en resultaten?
  • Van luisteren naar leren en duurzaam verbeteren

Voor wie?
Voor corporatiemedewerkers die zelf een klantenpanel willen organiseren, overwegen om een KWH-Luisterpanel in te zetten of meer willen weten over klantenpanels.

Ben je erbij?
22 september in Houten.
Tijden: 13.30 – 16.30 uur.
De kosten bedragen 295 euro per persoon excl. BTW voor niet-leden. KWH-leden krijgen korting en betalen 195 euro excl. BTW. 

Vragen of meer informatie?
Wil je meer informatie over het programma of heb je een andere vraag over deze middag? Neem dan contact op met Antoinette van der Linden.
We organiseren deze middag samen met Carla Klein van Luisterpunt.

Om onze bijeenkomsten veilig en gezond te organiseren, volgen we de Richtlijnen van de Rijksoverheid rondom het Coronavirus.

Aanstaande bijeenkomsten