Factsheets: Wat heeft het meeste invloed op het huurdersoordeel

01-05-2024

Als huurders na het melden van een reparatie goed weten waar ze aan toe zijn, dan is de waardering voor de dienstverlening duidelijk hoger, ook als de reparatie niet in 1 keer klaar is. En zijn huurders blij met het contact met hun corporatie bij het verhuizen naar of uit hun woning? Ook dan zie je een flink hogere waardering voor de dienstverlening. 

Dat blijkt uit een verdere verdieping op de resultaten van de Aedes-benchmark. Vanuit onze huurdersonderzoeken zoomden we verder in op de klantreis van nieuwe en vertrokken huurders en huurders met een reparatieverzoek. Wat heeft de meeste invloed op de waardering van huurders? En aan welke knoppen kun je dus draaien om die waardering te verbeteren?

In drie factsheets hebben we dit in beeld gebracht. Het geeft inzicht in wat invloed heeft op de waardering voor de klantreis van nieuwe en vertrokken huurders en bij reparaties. Je vindt de factsheets hieronder. Klik op de afbeelding voor een pdf-bestand.

Wil je aan de slag met het verbeteren van de huurderswaardering? Uiteraard kunnen we jullie ondersteunen en adviseren. Of denk aan het onderzoek Contact om meer inzicht en feedback te krijgen over hoe huurders het contact waarderen. Het geeft je concrete handvatten voor het verbeteren van de huurderswaardering.
 

 

 

Ook interessant