Werksessie beïnvloeden klantgericht gedrag

Hoe zorg je dat collega’s daadwerkelijk meer klantgericht gedrag gaan vertonen?
Wat is ervoor nodig om een soort ‘nieuw normaal’ te laten ontstaan waarin de normen, waarden en ambities van de corporatie op het gebied van klantgerichtheid ook iedere dag waar gemaakt worden, in ieder klantcontact? En dat op een manier dat er geen klant-politie voor nodig is, maar mensen intrinsiek gemotiveerd zijn? Dat zijn vragen waar je tijdens deze werksessie mee aan de slag gaat. Op 15 februari 2017 organiseren we deze werksessie voor de tweede keer na de succesvolle eerste bijeenkomst op 17 november jl.


Zet eens een andere bril op 
Effectieve gedragsbeïnvloeding lijkt heel moeilijk, maar is dankzij een zeer slim hulpmiddel van de Hogeschool Utrecht nu binnen handbereik. “Hoe worden dingen (producten, diensten, omgevingen) persuasive by design?” vroegen ze zich af bij de HU. Hoe ontwerp je zo, dat mensen wel ander gedrag moeten gaan vertonen, maar het toch heel natuurlijk en wenselijk voelt? Zij bedachten de ‘Behavioral Lenses Toolkit’. Dat is een handige gereedschapset van vijf verschillende brillen, die samen helpen anders te kijken en daarmee grip te krijgen op oud en nieuw gedrag. 

Het programma?

Tijdens deze werksessie staat de Behavioral Lenses Toolkit centraal. Je leert hoe je effectieve sturing geeft op klantgericht gedrag. Oftewel: hoe krijg je iedereen mee en maak je samen klanten blij? Tijdens deze werksessie ga je zelf aan de slag om een concreet plan van aanpak te ontwikkelen, misschien voor de woonwinkel, het KCC, de wijkteams of de servicemonteurs. 

Waar en wanneer?

Op woensdag 15 februari 2017 van 13.00 tot 17.00 uur. We zijn te gast bij Dudok Wonen in Hilversum

Voor wie?

De werksessie is bedoeld voor medewerkers van woningcorporaties die zich bezig houden met de klantgerichtheid van de corporatie en de vertaling daarvan richting de organisatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoofden woondiensten, klantmanagers, of communicatieadviseurs.

Aanmelden en meer informatie?

Je kunt je hier aanmelden voor deelname. De volgende kosten zijn verbonden aan deelname:

  • Voor deelnemers aan het KWH-Platform is deze bijeenkomst gratis. Voor overige KWH-leden kost deelname aan deze werksessie € 125,-. Daarvoor krijgt je, naast de werksessie en alle werkmaterialen, ook een Behavioral Lenses Toolkit mee.
  • Voor niet-leden kost deelname € 175,-. Ook voor hen geldt dat zij, naast de werksessie en alle werkmaterialen, een Behavioral Lenses Toolkit meekrijgen.

Wil je meer informatie over het programma? Neem dan contact op met Gabrielle Luhrman, adviseur bij KWH.

Deze middag organiseren we in co-creatie met:  

Aanmelden Werksessie

Aanmelden Werksessie

Direct aanmelden voor deze Werksessie

Aanmelden