Resultaten Aedes-benchmark 2021

Huurders tevreden, corporaties overbelast

De Aedes-benchmark is dit jaar voor de achtste keer uitgevoerd en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een toonaangevend instrument. De benchmark maakt op hoofdlijnen de prestaties van corporaties inzichtelijk en onderling vergelijkbaar. KWH is partner in de Aedes-benchmark voor het prestatieveld Huurdersoordeel

Dit jaar hebben bijna 400.000 huurders zich uitgesproken over de door hun ervaren woningkwaliteit en de dienstverlening van hun corporatie. Dat zijn er bijna drie keer zoveel als in 2013. Huurders geven de dienstverlening gemiddeld een 7,5. Dit is op gelijk niveau gebleven, vergeleken met voorgaande jaren. Ondanks dat corporaties ook dit jaar nog te maken hadden met de effecten van de corona-maatregelen hebben die dus weinig invloed op het huurdersoordeel. De door de huurder ervaren woningkwaliteit is ook op gelijk niveau gebleven (7,0). Ervaren woningkwaliteit gaat niet alleen om ‘harde’ euro’s die corporaties investeren in de woning. Het heeft ook een andere, misschien wel belangrijkere component: het zich thuis voelen.

Webinar voor meer verdieping
Meer verdieping? Tijdens het webinar op 7 december kijken we naar de resultaten en zoomen in op wat we kunnen doen om de volgende stap te maken in klanttevredenheid.  

Op de website van Aedes vind je het complete rapport van de Aedes-benchmark.