Over publicaties en inspiratie

Via diverse rapporten, specials, webinars en analyses vindt u op deze pagina informatie en inspiratie rondom de thema’s waarop wij actief zijn. Ook alles rondom de KWH-I-opener leest u hier. 

Onderzoeken & rapporten

Onderzoeken & rapporten

Bekijk de relevante onderzoeken en publicaties vanuit KWH en andere organisaties rondom dienstverlening, bewonersparticipatie en benchmarking.

Ga naar onderzoeken

KWH-Luisterspecial

KWH-Luisterspecial

Volop in verbinding zijn met je huurders? Het begint met luisteren. Dat lijkt zo eenvoudig. Maar écht luisteren is een competentie. Een specialisatie die aandacht vraagt. Daarom deze gratis Luisterspecial met inspirerende voorbeelden. 

Download

Onderzoek - bewonersparticipatie in beeld

Onderzoek - bewonersparticipatie in beeld

Welke vernieuwingen en ontwikkelingen zien we op het gebied van bewonersparticipatie? Welke vraagstukken hebben corporaties? En waar zitten de mogelijkheden voor vernieuwing? Om corporaties praktische handvatten te geven bij deze vraagstukken, is inzicht in wat speelt belangrijk. In september 2015 voerden we hiervoor een onderzoek uit bij corporaties door heel Nederland.  

Download rapport

Hoe scoren corporaties online?

Hoe scoren corporaties online?

Bekijk de meest opvallende resultaten vanuit de KWH-Webmonitor 2014 in deze presentatie.

Naar presentatie

uitgave onderhoud uitbesteden (of niet)

uitgave onderhoud uitbesteden (of niet)

Beseteed je als corporatie dagelijks onderhoud uit of hou je het in eigen beheer? In deze uitgave inzichten rondom de keuzes en argumenten die met dit vraagstuk samenhangen.

Lees meer

Uitwisseling voor 1 dag

Uitwisseling voor 1 dag

Ben jij benieuwd hoe andere corporaties werken? Wil je wel eens een kijkje in de keuken nemen bij een collega? Geef je dan op voor het nieuwe initiatief uitwisseling voor 1 dag. 

Lees meer

Uitgave woningkwaliteit huurdersoordeel

Uitgave woningkwaliteit huurdersoordeel

Nieuw in de Aedes-benchmark 2017 is het onderdeel huurdersoordeel op de kwaliteit van de woning. In deze uitgave zoomen we hier verder op in. Wat gaat er precies schuil achter het cijfer van de woningkwaliteit?

Lees meer

Special woning zoeken

Special woning zoeken

Hoe wordt de dienstverlening bij het zoeken naar een huurwoning gewaardeerd? In deze special geven we daar aandacht aan. Waar gaat voor deze groep het proces goed en waar is nog verbetering mogelijk? 

Lees meer

Een klantgericht mutatieproces?

Een klantgericht mutatieproces?

In deze special bekijken we wat goed gaat in het mutatieproces en waar nog verbetering mogelijk is. En vooral ook: wat de huurders belangrijk vinden in de dienstverlening vanuit hun corporatie bij het vertrek uit hun woning, het zoeken naar een woning of het betrekken van een nieuwe woning.

Lees meer

Een klantgericht reparatieproces?

Een klantgericht reparatieproces?

Wat kun je als corporatie doen om te verbeteren op het reparatieproces? Waar zitten de quick wins? Waar wordt een huurder blij van, of waarvan juist niet? In deze gratis uitgave tips & inzichten voor een klantgericht reparatieproces.

Lees meer

Special Huurdersbetrokkenheid

Special Huurdersbetrokkenheid

Voor veel corporaties staat het meer betrekken van huurders hoog op de agenda. Wilt u graag leren van andere corporaties, voorbeelden lezen van buiten de sector en inspiratie opdoen om stappen te zetten op huurdersbetrokkenheid? Lees dan nu deze digitale special over dit actuele thema.

Lees meer

Webinar terugkijken?

Webinar terugkijken?

Regelmatig organiseren wij inspirerende webinars. Een webinar nog eens terugkijken? Alle online uitzendingen op een rij:

Special corporaties & dienstverlening

Special corporaties & dienstverlening

Achter de cijfers die we met onze huurdersonderzoeken ophalen, zit een schat aan verhalen en analyses die er om vragen om gedeeld te worden. Die corporaties inzicht en handvatten geven in hoe zij hun dienstverlening verder kunnen ontwikkelen. Daarom deze gratis special die de wereld achter de cijfers laat zien. 

Lees meer

Woning opgeleverd, huurder tevreden?

Woning opgeleverd, huurder tevreden?

Welk effect hebben de verschillende stappen bij het betrekken van een woning op de klanttevredenheid? U ziet het in deze infographic.

Lees meer

Effect goed uitvoeren reparaties?

Effect goed uitvoeren reparaties?

Wat is het effect op de tevredenheid van huurders als u reparaties snel, in 1 keer, met vriendelijke medewerkers en goed resultaat uitvoert? U ziet het in deze infographic.

Lees meer

Effect contact op waardering?

Effect contact op waardering?

Welk effect heeft goed contact op de waardering van huurders? U ziet het in deze infographic.

Lees meer