Historie

Waar corporaties begin jaren '90 stonden
Begin jaren ’90: Vijf corporaties werden zich bewust van het feit dat ze zich sterk konden verbeteren op hun klantvriendelijkheid. Met elkaar richtten zij in 1994 de Stichting Kwaliteitszorg Woningcorporaties Haaglanden op om de klantgerichtheid van hun corporaties te stimuleren.

De eerste stappen in klantdenken
In de eerste vier jaar groeide de stichting naar ongeveer 50 leden. In 1999 werd de ondernemingsvorm omgezet naar een coöperatieve vereniging met de naam Kwaliteitszorg Woondiensten Huursector. Steeds meer corporaties uit heel Nederland werden lid van KWH en gingen met het KWH-Huurlabel werken aan de kwaliteit van hun dienstverlening.

KWH als kwaliteitscentrum
Corporaties ontwikkelden zich van verhuurders van woningen naar maatschappelijk ondernemers. KWH groeide mee en ontwikkelde samen met leden nieuwe diensten en instrumenten waarmee corporaties hun prestaties richting andere belanghouders dan huurders transparant konden maken. De naam werd gewijzigd in Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector. KWH ontwikkelde zich steeds meer tot een merknaam die garant stond voor het geïnspireerd en succesvol werken aan kwaliteit.

En KWH nu?
Dat leest u hier!


 

Ontwikkeling corporaties