Wat is de KWH-Webmonitor?

De KWH-Webmonitor is een meetinstrument om inzicht te krijgen in de online dienstverlening die u via uw website biedt. De uitkomsten geven u handvatten om te website verder te optimaliseren.
 
De KWH-Webmonitor geeft inzicht op vier thema's:
 
Vindbaarheid
  • Is de website eenvoudig te vinden via Google?
  • Heeft de homepage een sitemap?
  • Kun je informatie van de website delen via Social media?
 
Gebruiksvriendelijkheid
  • Heeft de website een goede zoekfunctie?
  • Zijn teksten goed te lezen?
  • Is de website ook goed te zien op een tablet of smartphone?
 
Inhoud
  • Is alle relevante informatie op de website te vinden?
  • Is de inhoud van de website actueel?
 
Functionaliteit
  • Kan de bezoeker online reparaties of overlast melden?
  • Is er een contactformulier aanwezig?
  • Zijn pagina's waarop persoonsgegevens worden uitgewisseld, beveiligd?
 
Meer informatie?
WIlt u uw online dienstverlening verbeteren aan de hand van een duidelijk overzicht van punten waar u direct mee aan de slag kunt? Neem contact met ons op voor het vrijblijvend bespreken van de mogelijkheden: kwh@kwh.nl of 010 2210360.
 
Wilt u een uitgebreider onderzoek van uw online dienstverlening, bijvoorbeeld van uw huurdersportaal? Klik dan hier.

Hoe scoren corporaties online?

Hoe scoren corporaties online?

Bekijk de meest opvallende resultaten vanuit de KWH-Webmonitor 2014 in deze presentatie.

Naar presentatie