Ervaring Havensteder met KWH-Luisterpanel

'De huurder is niet meer anoniem. En dat is soms best confronterend'

Hoe weet je wat huurders belangrijk vinden? Wat volgens hen goed gaat en waar de corporatie wellicht meer aandacht aan mag geven? Door het huurders direct te vragen. Dat kan natuurlijk met kwantitatief onderzoek, maar het kan ook door ze persoonlijk uit te nodigen voor een gesprek waarbij ze samen met andere huurders hun mening geven. En dat is precies wat het KWH-Luisterpanel doet. Het geeft huurders een gezicht. Henk Rotgans, directeur vastgoed, en Joeri van Broekhoven, manager klant bij Havensteder vertellen hun ervaringen.

Joeri van Broekhoven: 'Mensen durven vrijuit te zeggen wat ze vinden. Waar een onderzoek vaak statische informatie geeft, wordt het met het KWH-Luisterpanel meer tastbaar. Je ziet wat het met gevoel en beleving bij iemand doet. Dat komt veel meer binnen dan wanneer je op papier ziet dat de klant bijvoorbeeld ontevreden is.'
Bekijk video:

Henk Rotgans: 'Ik vond het heel bijzonder om bewoners te horen spreken over ons werk. Bij een onderzoek op papier ontbreekt het gezicht. Nu is het niet meer anoniem. En dat is best ook confronterend.' 
Bekijk video:

Wat is het KWH-Luisterpanel?
Onder deskundige, onafhankelijke begeleiding gaan huurders met elkaar in gesprek en worden behoeften en meningen van uw huurders rondom een bepaald thema opgehaald. Echt luisteren en open vragen stellen, zijn hierbij ingrediënten voor succes. Het haalt de achterliggende motieven vanuit huurders naar boven (de ‘waarom’ vraag) en het verbindt beleving van huurders aan cijfers en onderzoeksresultaten. Resultaat: nog strakker kunnen sturen op optimale dienstverlening vanuit wat uw huurders belangrijk vinden. 
Meer lezen over het KWH-Luisterpanel