Dienstverlening is een mindset

Dienstverlening is een mindset

Eén van de vaste begeleiders van het Platform is Rob Beltman. Hoe ervaart hij het kwaliteitsdenken in de sector. En hoe maakt het Platform Dienstverlening het verschil in deze tijd?

Naar interview

Inspirerende Praktijkdag

Inspirerende Praktijkdag

Deelnemers van het Platform Dienstverlening en het Platform Participatie gingen voor een Praktijkdag naar Woonbedrijf Eindhoven. Woonbedrijf heeft een aantal bijzondere ontwikkelingen doorgemaakt waarmee ze dichterbij de klant is komen te staan. Tijdens deze dag deelde zij een aantal mooie ervaringen uit de praktijk. Zo brachten de deelnemers een bezoek aan Space-S, een bijzonder project waarbij bewoners vanaf het prille begin meedenken over hun woonomgeving, bekeken zij de duurzame vernieuwing in de wijk Airey, en vertelde Woonbedrijf alles over hun interne cultuur, waarin denken vanuit de klant centraal staat.

Webinar

Webinar

Tijdens dit webinar maken we een uitstapje naar de zorgsector. In de zorgsector zijn de laatste jaren al grote stappen gemaakt op dit gebied. Hoe bedient de zorg haar klanten nu en in de toekomst? En wat kunnen corporaties hier van leren? 

Bekijk webinar

Webinar 'Digitale dienstverlening, Klik met de klant'

Webinar 'Digitale dienstverlening, Klik met de klant'

Hoe zorg je online voor een goede klik met de huurder? In dit webinar leer je er alles over. Met corporatie SSH als mooi praktijkvoorbeeld.

Bekijk webinar

Twee dagen in het klooster

Twee dagen in het klooster
Voor de tweedaagse startbijeenkomst hadden we geen toepasselijker omgeving kunnen kiezen dan ‘het Kontakt der Kontinenten’, een oud kloostergebouw in Soesterberg. Een plek van zingeving, waar we, na een boeiende en originele kennismaking met elkaar, begonnen met het verkennen van wat ons iedere dag bezig houdt. Vanuit die uitdagingen zijn we het krachtenveld gaan verkennen waarbinnen we werken. Een verslag van deze inspirerende dagen.
Lees meer

Op experience door Rotterdam

Op experience door Rotterdam

Met acht groepen van vier tot vijf personen vertrokken de platformen dienstverlening en Participatie, die voor deze gelegenheid bij elkaar waren gevoegd, op fietsexcursie door Rotterdam. Met slechts een kaart, een app om foto's te maken en up te loaden en een tweetal ‘verplichte plaatsen’ waar sprekers de groepen opwachtten, ging men op pad. Na een intensieve middag fietsen, foto’s schieten en inspiratie opdoen van allerlei bijzondere Rotterdamse ondernemers, werd door iedere groep de ervaring gedeeld en werden de belangrijkste ‘lessons learned’ met elkaar opgetekend.

Anders kijken betekent de kansen zien waar die er eigenlijk niet lijken te zijn. Sociaal ondernemen door je doel voor ogen houden en je dan niet te laten stoppen door ‘ja, maar…’ en ‘nee, want…’. Vernieuwing hebben de deelnemers meer dan genoeg gezien in de 8 verschillende tours. De kunst is om deze energie over te brengen naar wat de deelnemers binnen de context van hun eigen corporatie willen bereiken. Dat zal onze uitdaging zijn voor onze slotdag, die geheel in het teken zal staan van ‘waarmaken’.