Rochdale, Mathijs van Dam

Rochdale, Mathijs van Dam

'Het KWH-Platform neemt je mee op een ontdekkingsreis buiten de gebaande paden van je dagelijkse kijk op klantgerichtheid. Met voorbeelden van binnen en buiten de corporatiesector word je uitgedaagd om je eigen vraagstukken met een frisse blik te benaderen. Van abstracte dienstverleningsconcepten tot concreet en snel toepasbare tips vlieg je van de ene eye-opener naar de volgende.
Minstens net zo kostbaar zijn de uitwisseling met de andere bezoekers van het platform, en de verhalen over de uitdagingen die ze met hun organisatie tegenkomen en welke oplossingen ze hier op hebben gevonden.'

 

Thuisvester, Emy Faro

Thuisvester, Emy Faro

'De samenleving verandert. Er wordt een groter beroep gedaan op de zelfredzaamheid van mensen en tegelijkertijd ontstaan er met nieuwe media ook nieuwe manieren om kennis, mening en ervaringen te delen. Zodoende onderzoekt Thuisvester haar huidige participatiemodel om te bepalen waar aanknopingspunten tot doorontwikkeling liggen. Dat betekent behouden wat goed is en gewaardeerd wordt en toevoegen wat nodig en wenselijk is. Het Platform Participatie bood mij de mogelijkheid andere professionals te ontmoeten die met ditzelfde vraagstuk bezig zijn, met hen van gedachten te wisselen over dit onderwerp, en kennis en best practices uit te wisselen. Het platform biedt je de kans om in korte tijd heel intensief met het thema participatie bezig te zijn, samen met anderen die ook veel kennis en kunde hebben op dit gebied. Samen kom je tot nieuwe inzichten, die je kunnen helpen om participatie verder te brengen binnen je eigen organisatie.'

Woonparnters Midden Holland, Arjan Primus

Woonparnters Midden Holland, Arjan Primus

‘Ik heb afgelopen jaar met veel plezier meegedaan met KWH-Platform Participatie.

Participatie is een taai onderwerp. De bijeenkomsten van het platform geven dan de nodige inspiratie en energie. Zeker de excursie naar Eindhoven heeft mij laten zien dat het mogelijk is om samen met bewoners te werken aan een nieuwe of vernieuwde wijk. Voor ons een inspiratie om ook met de bewoners aan het werk te gaan. Eerst praten, dan samen aan de slag en dan pas de renovatie. Zodat we ook echt weten waar de wijk en de bewoners behoefte aan hebben.

Over 2 jaar wil ik de platform-gangers rondleiden en inspireren.’

de Sleutels, Paul Warmerdam

de Sleutels, Paul Warmerdam

'Het Platform geeft me een ruimer blikveld. Ik heb meer geleerd over bijvoorbeeld promotorscores en klanttevredenheidsonderzoeken. Je krijgt eye-openers uit onverwachte hoeken. Deelnemen maakt mij daarom algemeen deskundig op het gebied van klanttevredenheid. Ook mooi is de herkenning. Je bent samen met mensen die in dezelfde situatie zitten als jij en hetzelfde meemaken. De bijeenkomsten geven een frisse kijk op klantcontact.'

De Bouwvereniging, Ferry van Asperen

De Bouwvereniging, Ferry van Asperen

'Ik kom altijd met heel veel energie terug van zo'n platformbijeenkomst. Bij alle bijeenkomsten heb ik verschillende WOW-momenten gehad. Tijdens de tweedaagse bijeenkomst legde een Mood Maker-filosofe haar defnitie van gastvrijheid uit, waarmee ze veel indruk maakte. Samen met het Deventer Ziekenhuis heeft zij gewerkt aan een gastvrije cultuur en daarmee de award van het meest gastvrije ziekenhuis van 2013 gewonnen. Een andere inspiratiebron is het andersom denken. Denk niet vanuit vaste patronen en probeer zaken te kantelen. Dat zet je op scherp!'

Wooncompagnie, Roeland Gravenstein

Wooncompagnie, Roeland Gravenstein

'De sector is in beweging en op een aantal fronten zullen we zaken echt anders moeten gaan oppakken. Natuurlijk betekent dat dingen anders doen, maar loslaten van het oude kan alleen als ook helder is waarom je dat wilt doen. Het betrekken van bewoners doen we al jaren, maar hoe zorgen we dat dit nog nadrukkelijker vorm krijgt en bewoners ook echt verantwoordelijkheid kunnen nemen. Om richting te geven aan de zoektocht heb ik besloten deel te nemen aan het Participatie Platform. Het bundelen van kennis en creativiteit leidt tot nieuwe inzichten en praktische oplossingen.'

Het Grootslag, Dick Visser

Het Grootslag, Dick Visser

'We zien mooie praktijkvoorbeelden voorbijkomen, die we prima kunnen vertalen naar onze eigen dienstverlening. De klantsafari bijvoorbeeld. Die ging over het leren verkennen van de motieven van de klant en zijn verwachtingen. Wat we meekregen was, om in geval van negatieve ervaringen, deze ervaringen met een team om te zetten naar positieve. Dat is een katalysator voor je dienstverlening. Na afloop ga je met elkaar in gesprek met de intentie om het morgen anders te doen. Ook het thema persoonlijk leiderschap sprak me erg aan. Verder kan ik iedereen het Platform aanraden. Een netwerk als dit heeft vele voordelen. Je deelt continu de ontwikkeling van mensen om je heen. Dat is niet alleen nuttig, maar ook leerzaam.'