Een praktisch plan in twee dagen

  • Hoe kom ik tot een concrete klantvisie?
  • Wat is er nodig om klantgerichtheid in het DNA van mijn corporatie te krijgen?
  • Hoe luister ik nog beter naar mijn huurders?
  • Hoe optimaliseer ik mijn bedrijfsprocessen?
  • Wat is nodig om betrokkenheid onder verschillende groepen huurders te stimuleren?
  • Hoe vertaal ik mijn resultaten vanuit het huurdersonderzoek naar sturen op huurderswaardering? 
Liggen dit soort vraagstukken momenteel op jouw bureau? Moet je er een goed plan van aanpak voor in elkaar zetten? Dan is het bezoeken van een tweedaagse misschien wel het laatste waar je dacht tijd voor te moeten maken. Toch mag juist jij deze tweedaagse niet missen! 
 
 
Daag jezelf uit om in twee dagen tijd jezelf twee weken inspanning te besparen in een overdrukke periode. We helpen je gericht verder met jouw opgave op het vlak van dienstverlening en/of huurdersbetrokkenheid. Profiteer van de ervaringen vanuit de sector en van experts en werk concreet aan een goed doortimmerd plan van aanpak om jouw opgave succesvol aan te pakken. 


Hoe ziet het programma eruit?

Een impressie van wat je deze twee dagen kunt verwachten:
 
Dag 1, 9:30  – 17.00 uur (aansluitend met een diner voor deelnemers die blijven overnachten)
  • Introductie succesvol veranderen; wat werkt (niet)?
    We trappen af met kennis en inzicht in het realiseren van verandering op eigentijdse wijze. Hoe komt het dat veel veranderprogramma’s of vernieuwende werkwijzen niet echt slagen in organisaties? Zijn we verander-resistent, of pakken we het verkeerd aan? 
     
  • Nieuwe methoden: van growthhacking tot agile werken
    Agile werken, growthacking en andere nieuwe werkwijzen die helpen bij verandering. Wat kunnen we leren van deze nieuwe werkwijzen?
     
  • Wat is nu eigenlijk echt de opgave waar jij voor staat?
    Je deelt je eigen opgaven in kleinere setting met anderen. We gaan ervoor zorgen dat ieders project ‘de juiste proporties’ krijgt. Behapbaar, maar ambitieus. Gefocust, maar impactvol. 
     
  • Voorbeelden vanuit andere corporaties: the good, maar ook the bad & the ugly
    We krijgen wat voorbeelden van andere corporaties te zien waarvan we kunnen leren. Wat werkt wel en niet? Hoe kun je een concrete opgave realiseren en wat zijn de valkuilen en de best practices? 
     
  • Concretisering van jouw plan & intervisie
    Vervolgens wordt er vooral individueel gewerkt aan een concretisering van het plan van aanpak voor de eigen opgave. In een kort tijdsbestek maak je een slag, die je bespreekt met een intervisie-groep, waarna je weer door kunt. Door de afwisseling van zelfstandig werken en samenwerken kom je snel tot een beter resultaat. 
 
Dag 2, 9.00 – 15.00 uur
  • Speed consulting sessies met deskundigen om input te krijgen op jouw eigen plan
    Er is op de ochtend van de tweede dag voor iedereen de gelegenheid om in korte speed-consulting sessies input te krijgen van deskundigen op jouw eigen plan. De deskundigen hebben de avond ervoor jouw plan al ontvangen en hebben hun tips en trucs dus kunnen voorbereiden. Door razendsnel van 3 ervaren sparringpartners input te krijgen, slijp je jouw plan en aanpak nog verder fijn.
     
  • Verfijnen van je plan op inhoud en vorm
     
  • Presentatie in pitch en feedback
    De uitkomsten van de tweedaagse presenteren we aan elkaar, net zoals je ze ook zou presenteren aan collega’s om draagvlak te verkrijgen. Zodoende werk je niet alleen aan de inhoud en het proces, maar ook aan de ‘pitch’ of de presentatie.

In het najaar, 11 oktober 2018,  organiseren we een vervolgsessie. Tijdens deze bijeenkomst staan we stil bij je plan, de voortgang ervan, en vragen die je hebt.  

Voor wie?

Deze dagen zijn interessant voor alle corporatiemedewerkers die zich bezighouden met dienstverlening aan huurders of met huurdersbetrokkenheid. Of zij nu een staffunctie bekleden als beleidsmedewerker of in de lijn verantwoordelijk zijn voor dienstverlening, klantcontact of leefbaarheid. 
 

Aanmelden? 

We organiseren de tweedaagse op 18 en 19 juni centraal in het land. Op 11 oktober vindt de vervolgsessie plaats. 
Kostenoverzicht:
  • Geheel verzorgde tweedaagse (incl. koffie, thee, lunch): 775 euro per persoon voor KWH-leden. Voor niet-leden is de prijs 975 euro per persoon excl. BTW. 
  • Vervolgsessie 11 oktober (optioneel): 195 euro per persoon voor KWH-leden. Voor niet-leden is de prijs 295 euro per persoon excl. BTW.
  • We bieden je de mogelijkheid om te blijven overnachten tijdens de tweedaagse. De kosten van een geheel verzorgd overnachtingsarrangement (incl. diner en ontbijt) zijn per persoon 175 euro excl. BTW.
Je kunt je via dit aanmeldformulier aanmelden voor zowel de tweedaagse als de vervolgsessie. Ook kun je aangeven of je wilt blijven overnachten.
Neem je deel aan deze tweedaagse en wil je voorafgaand hieraan inspiratie opdoen bij een bedrijf uit een andere branche? Schrijf je dan in voor het KWH-Bedrijfsbezoek op 31 mei en ontvang 100 euro korting.
 

Vragen?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze tweedaagse? Neem dan contact op met Gabrielle Luhrman.