Aedes-benchmark 2015

Op 26 november 2015 is de tweede editie van de Aedes-benchmark gepresenteerd. Huurders waarderen de dienstverlening met een 7,4, een hoger cijfer dan in 2014.

Aedes-benchmark 2015
Na een succesvolle eerste editie, lag de focus in 2015 op het verbreden en verdiepen van de branchebrede benchmark om corporaties nog meer waardevolle inzichten te geven. Aedes heeft deze tweede editie ook samen met corporaties, PwC, KWH, USP en ABF ingericht. Via deze link kunt het brancherapport downloaden. De individuele resultaten vindt u via deze link.

Bouwsteen kwaliteit
Hoe waarderen huurders de kwaliteit van dienstverlening? Gemiddeld scoren corporaties een 7,4. De waardering is met 0,1 punt gestegen ten opzichte van 2014. Het oordeel van huurders is inzichtelijk gemaakt op de thema’s nieuwe huurders, huurders bij wie een reparatie is uitgevoerd en vertrokken huurders. Nieuw in 2015 is het thema Onderhoud. 

Eerste editie Aedes-benchmark
In november 2014 was de eerste editie van de Aedes-benchmark een feit. Er is een mooi brancherapport opgeleverd dat draagvlak heeft bij corporaties, de diverse sectorinstituten en de Tweede Kamer. Een resultaat waar de sector trots op mag zijn.

Benchlearning
De resultaten van de Aedes-Benchmark staan in de online benchmarktool van het CBC. Dat maakt het goed mogelijk om resultaten onderling te vergelijken en van elkaar te leren. Aedes organiseert ook diverse benchmarkbijeenkomsten. Meer informatie vindt u op de website van Aedes.


Links naar diverse documenten en informatie:
- brancherapport 2015
- individuele resultaten Aedes-benchmark 2015
- Veel gestelde vragen over de Aedes-benchmark